برگزاری آزمون دکترای حرفه‌ای توسط انجمن فیزیوتراپی با موافقت وزارت بهداشت 

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: با موافقت معاونت آموزشی وزارت بهداشت بعد از سه سال دوره دکترای حرفه‌ای در  آزمون سراسری گنجانده  می‌شود.

احمد موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در مراسم سی و چهارمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران گفت:  در این همایش ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که مقالات در قالب سخنران، به صورت  پوستر ارائه می شود. درحاشیه این مراسم ۱۰۰ شرکت دانش بنیان محصولات خود را عرضه می کنند. 

به گفته وی با موافقت وزارت بهداشت تا سه سال،  خود انجمن آزمون سراسری دکترای حرفه ای را برگزار خواهد کرد و از بهمن امسال در سه دپارتمان این کار انجام می شود و آزمون دکترای حرفه ای از  مقطع های لیسانس و فوق لیسانس  برگزار می شود. 

موذن زاده ادامه داد: با موافقت معاونت آموزشی وزارت بهداشت  بعد از سه سال دوره دکترای حرفه ای در  کنکور گنجانده  می شود. 

او ادامه داد:  مشکلات پوکی استخوان  ضایعات مغزی و فقر حرکتی در بین افراد، بعد از دوران شیوع بیماری کرونا از جمله مسائل شایع در فیزیوتراپی  است. 

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران افزود:  باید آموزش های لازم  به مردم در خصوص انجام فعالیت بدنی مناسب داده شود. افراد باید پیاده روی روزانه به مدت ۴۵دقیقه پیاده روی داشته باشند تا از بروز بیماری های اسکلتی پیشگیری شود. 

او ادامه داد: پوشش بیمه ای درخدمات پایه فیزیوتراپی نسبتا خوب و برای بیمه تخصصی  مناسب نیست. 

موذن زاده گفت: الان نیمی از هزینه خدمات فیزیوتراپی توسط مردم پرداخت می شود که این میزان بابد در حدود ۳۰ درصد باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
بعضی از متخصصای فیزیوتراپی تلافی ارزونی ویزیتشون رو میخوان با تزریق ژل دربیارن و اصلا مریضا را راهنمایی نمیکنن که آتلیه ببندن
آخرین اخبار